Belgerne’s Blog


Godt Nytt År !
januar 2, 2010, 8:35 pm
Filed under: Uncategorized

Ja, da var det 2010. Dette kommer til å bli et fantastisk år, det er jeg helt sikker på 🙂 Jeg har noen mål for året, men de velger jeg å holde for meg selv en stund til.

Her er veeeldig kaldt om dagen, snø har vi til og med! Hundene storkoser seg i snøen de, men det er såpass kaldt at de vil ikke være ute så lenge i strekk. Zuki vil helst ikke ut i det hele tatt før hun får dekken på seg. Rare hunden! Jeg har gang på gang prøvd å forklare henne at hun er en «rå bruksmalle» og dermed ikke skal bry seg så mye hva vær og vind angår, men hun skjønner visst ikke det. Aller best er det å ligge i hundesengen tett ved ovnen 😉 Likevel, noen timer tur blir det hver dag, og da er det full fart som vanlig.

Siden sist bloginnlegg så har Zuki tatt allergitest, fjernet en svulst på foten, samt at hun har blitt sterilisert. Jeg har, forlengst, sluttet å tenke på hva den hunden har kostet meg til nå ..
Uansett, svulsten på foten var godartet 🙂 Det kunne minne om Furunkulose, det var derfor den ble fjernet og analysert. Allergitesten, derimot, bekreftet mine mistanker. Zuki har allergi for husstøvmidd samt lagermidd, det samme er påvist hos en kullbror. Jeg skal ikke uttale meg om hva jeg synes om allergier, uerlige oppdrettere som avler videre på dette osv, da kunne bloggen plutselig blitt veldig lang. Heldigvis så ser det ikke ut som kennel Brakeless er blant disse.

Vi er godt i gang med opptrening av muskulatur, og hevelsen i Zukis fot er nesten helt borte. Hun blir fort sliten på tur, i allefall i forhold til hvordan det var før september 09, og hun sover mye. Ikke så rart med tanke på alt kroppen hennes har gjennomgått de siste månedene 😉

Til uken skal hun få akupunktur igjen. Tyson skal også bli sjekket skikkelig. Han blir 9 år i mai. Han er, naturlig nok, stivere i bevegelsene nå enn for noen år tilbake, og han går ikke ut mer enn nødvendig nå i denne kulden. Får massere ham litt tenker jeg, det kan uansett ikke skade 🙂

Tenkte å legge ved et bilde her, men fikk ikke lastet det opp. Prøver igjen en annen dag 🙂

2 kommentarer so far
Legg igjen en kommentar

Kjekt å høre fra dere igjen! 😀

Allergi må være noe ordentlig dritt, og dessverre er jo ikke sånt så lett å finne ut av med mindre oppdretterne er ærlige om sånt.

Kjempefint at dere er i gang med opptrening igjen og at foten holder på å bli bra. 😀

Kommentar av Carina

Godt nyttår forresten! 🙂

Kommentar av Carina




Legg igjen en kommentar

