Belgerne’s Blog


Ikke helt etter planen …
november 3, 2009, 5:56 pm
Filed under: Uncategorized

De siste ukene har ikke vært helt etter planen på hundefronten. Center of the universe, altså Zuki, er nemlig delvis halt. Når det har skjedd, og hvordan det har skjedd, det vet jeg ikke. Hun haltet allerde før stevnet i Sandeid i slutten av september, sånn helt plutselig, så foten har nok ganske gradvis blitt hoven og vond i følge dyrlegene.

Dyrlegenes utsagn har vært litt vage synes jeg. Og da det rett før helgen ble sagt at hunden min mer eller mindre måtte ligge i bur de neste 6 månedene, at det kanskje aldri ble helt bra, da tenkte jeg at dette kan da ikke vært mulig? Vel er ikke dyrlege, men det hørtes da usedvanlig lenge ut!

Mandags morgen, etter å ha brukt helgen til å snakke og maile med flere som har drevet med hund og hest i årevis, så ringte jeg ny dyrlege for å få en second opinion. Heldigvis så fikk jeg time samme ettermiddag. Nye bilder ble tatt, og det ble konkludert med betennelse i en sene i mellomhånden. Aldri før har vel noen vært så glad for å få den diagnosen hehe:)  På hjemvei ringte jeg og bestilte time hos ei som driver med akupunktur. Har hatt god effekt av akupunktur på langvarig senebetennelse i min egen skulder, så jeg har stor tro på at dette er verdt å prøve 🙂

Med litt flax nå, så kommer vi oss i lydighetsringen på hjemmebane i februar – jeg gleder meg allerede!

Tusen takk til alle dere som har kommet med gode råd og tips, det har vært svært kjærkomment 😀

 

Trening på Bjoa 5 Mars 270

4 kommentarer so far
Legg igjen en kommentar

Det var godt å lese at det ikke var så ille som det først hørtes ut! Kjempebra for både deg og Zuki kan jeg tenke meg. 🙂

Kommentar av Carina

Flink Siwi, enda et blogginnlegg jo 😀
Og får håpe Zuki blir bra igjen så fort som mulig 🙂

Kommentar av labbis

GRATULERA MED LPch!!! Finaste blåsløyfo di hadde!!!

Kommentar av Torhild

GRATTIS Siwi och Zuki till det
norska lydnadschampionatet

kramisar Kerstin och Kato

Kommentar av Kerstin Gustafsson




Legg igjen en kommentar

